Dar aşa cum se întâmplă foarte des…m-am înşelat asupra felului în care urma să ma simt la sfârşitul testului cu acest automobil. N-am crezut că după două saptămâni de la “despărţirea” noastră, mă voi gândi încă la ea de parcă aş vrea-o înapoi cu orice preţ.
Acum cred ca trebuie să-mi revin şi să vă povestesc totuşi cum s-a derulat acţiunea de la început. În prima seară n-am înţeles mare lucru, deoarece am condus-o nu mai mult de 5 minute. Însă observasem scaunele sport cu sigla Alfa cusută de mână, direcţia fermă şi cei 400Nm ai motorului turbodiesel de 2.4 litri JTDm Ti. Plus, bineînţeles, aspectul superb al maşinii – care întoarcea toate capetele pe stradă, datorită în mare parte şi jantelor de 19” cu etrieri roşii; un look care mergea perfect cu nuanţa de negru metalizat în care era vopsită caroseria.
Prima parte a nopţii am petrecut-o uitându-mă isteric pe geam după ea, deoarece se auzeau tot felul de zgomote ciudate de afară şi mă rugam să fie cine ştie ce invazie extraterestră şi nu nişte hoţi de genul celor din “Gone in 60 seconds”. Ok, poate că eram puţin cam paranoic dar asta doar pentru că ştiu cum foarte multe persoane invidioase îşi varsă frustrarea asupra maşinilor frumoase.
A doua zi am plecat spre Câmpina unde urma să-i fac nişte poze şi să-i analizez puţin comportamentul atât la drum lung cât şi pe câteva viraje dintr-o zona foarte frumoasă şi nu în ultimul rând, foarte bine asfaltată.
Am rămas surprins. Nu, mai bine zis şocat de ţinuta sa de drum. În segmentul premium, liderii sunt aproape predefiniţi, însă 159 nu este cu absolut nimic mai prejos. În linie dreapta mi-a adus aminte de maşini mult mai mari, din clase superioare, iar pe viraje…a fost un tipic Alfa diesel. Precis, dar puţin cam greu pe puntea faţă şi predispus la subvirare. Am trecut foarte repede peste acest lucru..
Cât despre partea distractivă, recunosc că mi-a mai plăcut şi raportul între motor şi transmisie. De la 0 la 100km/h în 8 secunde şi o viteză maximă de 230km/h. Deci performanţele au fost şi ele acolo.
La sfârşitul zilei, statutul meu de “fan” Alfa Romeo crescuse cu mult. Şi ce dacă mulţi spun că nu poţi fi un “adevărat” automobilist până nu ai un Alfa pe benzină? Atâta timp cât îţi stau la dispoziţie 210 cai putere, nu contează prea mult cu ce sunt alimentaţi – dacât dacă ai de gând să mergi pe un circuit (benzină) sau conduci o maşină foarte grea (diesel).
Cert este că un 159 cu acest motor sub capotă şi acest nivel de echipare îţi poate lua minţile mult mai repede decât te-ai aştepta. Este pur şi simplu prea frumoasă.